Actividad 2 - Vocabulary and pronunciation.

 Actividad 2 / Activity 2.


In order to understand something in another language, we must first know the meaning of the words and then know how the words we want to learn are pronounced or heard.

Para poder entender algo en otro idioma,  primero debemos saber el significado de las palabras y después conocer cómo se pronuncia o se escuchan las palabras que deseamos aprender.


In the next activity we are going to create an identification card for which we need to know different words and know how they are pronounced.

En la siguiente actividad vamos a crear una tarjeta de identificación para lo cual requerimos conocer diferentes palabras y saber cómo  se pronuncian.



We suggest you use translation tools to practice pronunciation.

Te sugerimos usar herramientas de traducción para practicar la pronunciación.

 

Ejercicio / Exercise:

In your notebook, write down and translate the following words and practice their pronunciation:

En tu cuaderno, anota y traduce las siguientes palabras y practica su pronunciación:


 ID.

Card.

Name.

Place.

Student.

Last name.

First name.

Address.

Zip code.

Date of birth.

Born.


In your notebook, write down and translate the following sentences and practice their pronunciation:

En tu cuaderno, anota y traduce las siguientes frases y practica su pronunciación:


What's your name?

 what's your last name?

 what's your date of birth?

 where were you born?

 what’s your address?

  do you know your zip code?

 




Evidence:

1.- At the end of your work, send the evidence taking a visible capture.

2.- Send an audio saying each one of the words and phrases that you researched and translated.


Evidencias:

1.- Al terminar tu trabajo, envía las evidencias tomando una captura visible.

2.- Envía un audio pronunciando cada una de las palabras y frases que investigaste y tradujiste.


Comentarios